Doplňky
Přechod z Prestashop na Upgates
Co vše si můžete na Upgates převést?
- Produkty - varianty, parametry, obrázky, texty, ceny, zařazení do kategorií, přesměrování ze starých URL atd.
- Kategorie - obrázky, texty, přesměrování ze starých URL atd.
- Zákazníky - profil, emaly, adresy atd.
- Objednávky
- Články - Aktuality a klasické články.
Podrobnosti o možnostech importu viz. dokumentace CSV, XML a API.
O službě
PrestaShop je otevřený systém pro správu obsahu zaměřený na e-commerce, který umožňuje podnikům vytvářet a řídit online obchody. Přestože je velmi populární díky své flexibilitě a množství funkcí, má také řadu nevýhod, které se obvykle projeví až při jeho nastavování nebo následném růstu:
Složitost: PrestaShop je velmi rozsáhlý systém, který může být pro začátečníky obtížný na pochopení a použití. Jeho nastavení a údržba mohou vyžadovat technické znalosti.
Náklady: Ačkoli je samotný systém PrestaShop zdarma, některé šablony, moduly nebo pluginy mohou být placené. Navíc, pokud budete potřebovat pomoc odborníků na jeho nastavení, může to také představovat další náklady.
Rychlost: PrestaShop může být pomalejší než některé konkurenční platformy, zejména pokud je obchod velký a má více než 1 000 produktů.
Podpora: Jelikož je PrestaShop otevřeným softwarem, neexistuje oficiální podpora. Uživatelé jsou odkázáni na komunitu a fóra pro pomoc a řešení problémů. S tím souvisí také vývoj a custom úpravy, které jsou nezbytné pro optimalizaci CZ a SK zákazníkům.
Optimalizace SEO: PrestaShop není tak dobře optimalizován pro SEO jako některé jiné e-commerce platformy. To může být nevýhoda pro obchody, které se spoléhají na organický provoz z vyhledávacích motorů.
- Lokalizace: Jedná se o celosvětový produkt, což se může zdát na jednu stranu jako velmi atraktivní. Z druhého pohledu to však znamená, že není dobře přizpůsobený pro prodej na lokálních zbožových srovnávačích jako je Heureka a Zboží.
Nabídka individuálních propojení přes agentury:
Data můžete snadno a rychle naimportovat do Upgates pomocí připravených můstků, nebo vám migraci mohou zajistit externí specialisté z našeho Marketplace.
V první řadě je potřeba vytvořit si testovací e-shop na Upgates. Data do obchodu můžete následně nahrát importem (více zde), který však potřebuje mít obsah zpracovaný ve správném formátu dle naší dokumentace.
Data je možné do systému vložit pomocí API, XML, CSV.
Pokud s jejich editací nemáte zkušenosti, doporučujeme se obrátit na některého z uvedených poskytovatelů služby. Při kontaktu sdělíte z jakého systému budete přecházet, jaká data z něj jste schopni vytáhnout (pokud víte) a domluvíte se na podmínkách realizace a ceně zakázky. Ta může být pouze dílčí nebo kompletní na klíč.
Obvykle se přenáší data jako:
- kategorie,
- produkty (včetně obrázků, popisů, stavů zásob, souvisejících produktů..),
- zákazníci,
- přesměrování URL adres,
- články a aktuality
- objednávky.