Doplňky
Balíkovna
- Zákazník si může vybrat ze široké sítě Balíkoven, které zákazníci najdou na poštách i na externích výdejních místech.
- Přehledné vyhledávání výdejních míst s možností filtrování.
- Zásilky můžete sledovat vy i zákazník na webu nebo v mobilní aplikaci.
- Zákazník nemusí být doma, aby zásilku převzal. Dojde si pro ni, kdy se mu to hodí.
- Zásilky bývají běžně na cílové poště už následující den po jejich podání.
O službě
Jak to funguje?
Zákazník si u vás v internetovém obchodě vybere doručení na adresu Balíkovny. Tato výdejní místa vidí nakupující na mapě a pomocí filtrování dle adresy, PSČ si snadno vybere to výdejní místo, které je mu nejblíže. Po podání balíku jen sledujete jeho cestu k adrese, kterou zákazník zvolil. Po celou tuto dobu může Česká pošta informovat zákazníka e-mailem nebo SMS zprávou. Kromě běžného způsobu sledování zásilky na webu je to možné také skrz mobilní aplikaci Pošta Online.
V den, kdy má být zásilka doručena zašle Česká pošta adresátovi kód pro vyzvednutí. Balík si pak může vyzvednout prakticky kdokoliv, kdo zná kód, a to i bez nutnosti předkládat jakýkoliv průkaz totožnosti. Tak může balík vyzvednout někdo z rodiny nebo i třetí osoba.
Jak balík poslat?
Na webu Balíkovny si může založit účet pro zvýhodněné ceny nebo poslat balík bez přihlášení. Na webu nebo v aplikaci zadáte podací a doručovací adresu. Na základě těch se vám vytiskne štítek. Ten nalepíte na balík nebo ho jen spolu s ručně napsaným podacím kódem přinesete do Balíkovny.
Se službou vás propojí tyto doplňky:
Upgates umožňuje založit dopravu s výběrem výdejních míst a exportovat objednávky ve formátu pro Českou Poštu. Tento export dat je ruční a není přes API. Pro automatický přenos dat je nutné využít některého z poskytovatelů výše.